Kinderboerderijen in Almere

Op zoek naar een leuk dagje weg met de kinderen? Ga dan eens naar de kinderboerderij in Almere. Je kunt bij kinderboerderij Den Uylpark knuffelen met de konijnen of bij Kinderboerderij de Beestenbende een ritje maken met de pony’s. Ook zijn de kinderboerderijen leuke locaties om kinderfeestjes te geven. Nodig al je vriendjes uit en ga op rondleiding op een van deze plekken.

Kinderboerderij Den Uylpark
In de dierenweiden in het Den Uylpark staan verschillende dieren zoals pony’s, varkens, schapen, geiten en koeien. Kinderen kunnen hier kennis maken met de dieren, knuffelen met de konijnen en rommelen over het erf met een kruiwagen en bezem.

Kinderboerderij de Beestenbende
Bij dierenboerderij de Beestenbende kun je knuffelen met konijnen, cavia’s aaien en de kippen voeren. Daarnaast zijn er ook nog schapen, varkens en geiten op de boerderij aanwezig. Als er genoeg vrijwilligers zijn op zondag kun je wellicht een ritje met de pony!

Kinderboerderij en Manege de Stek
Bij Kinderboerderij en Manege De Stek zijn zo een beetje alle bekende boerderij dieren wel te spotten. Hier kom je geiten, schapen, kippen, cavia’s, konijnen en natuurlijk pony’s tegen. Combineer je dagje kinderboerderij met een paardrijles op de manege.

Stadsboerderij De Kemphaan
Op de Kemphaan vind je echt heel veel verschillende soorten dieren! Zoals apen, bijen, koeien, varkens, geiten en schapen! De bijen vind je in de bijenstal, de apen bij stichting AAP en de overige dieren in de weides eromheen.

Vroege Vogelbos
In het Vroege Vogelbos staat enorm veel berenklauw, zelfs reuze berenklauw tot wel 3 meter hoog! Oppassen geblazen dus! Maar juist om deze reden is het wel de perfecte plek om schapen te spotten. De ruim 100 schapen die hier staan eten namelijk met alle liefde de berenklauw op. Je vindt hier ook theeschenkerij het Eksternest, houten speeltuin en een bostuin. Ideaal voor een wandeling in de omgeving.

Blijf wekelijks up-to-date

Schrijf je in en ontvang wekelijks de laatste tips, evenementen, weetjes en nog veel meer over Ally!